.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیدشمس الدین‌حسینی :
بازنگری نظام بودجه ریزی کشور مهمترین هدف کمیسیون در نخستین سال است
نماینده تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، بازنگری نظام بودجه ریزی کشور را مهمترین هدف کمیسیون در نخستین سال دوره یازدهم مجلس دانست.
 بازنگری نظام بودجه ریزی کشور مهمترین هدف کمیسیون در نخستین سال است

به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت،  سیدشمس الدین‌حسینی نماینده تنکابن و رامسر و کاندیدای ریاست کمیسیون‌ برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  گفت : تعامل خوبی با اکثر نمایندگان‌ کمیسیون‌صورت‌گرفته  و امیدوار است پس از استقرار کمیسیون، بازنگری نظام بودجه ریزی کشور به عنوان مهمترین هدف کمیسیون در نخستین سال فعالیت ، به سرانجام برسد.

وی که تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت های نهم‌ و دهم را برعهده داشت، نظام‌بودجه ریزی را داری ضعفها و ایرادت اساسی دانست و گفت با ظرفیت بسیار خوبی که در کمیسیون‌ برنامه وجود دارد، نظام‌ بودجه ریزی کشور به زودی شاهد تغییرات خوبی خواهدبود.

حسینی که برای ریاست کمیسیون برنامه و بودجه کاندیداست،گفت: اکثر نمایندگان حاضر در کمیسیون به واسطه سابقه حضور در مدیریت اجرایی کشور با خلاء ها و تنگناهای بودجه ریزی آشناهستند و این فرصت بسیار خوبی برای دولت و مجلس ایجاد کرده است تا این مشکلات را رفع کند.

سید شمس الدین حسینی معتقد است که بودجه به یک سند حسابداری تنزل داده شده و برابری دخل و خرج دلیل بودجه خوب و ناترازی بودجه دلیلی بر بودجه بد شده است، در حالی که بودجه را باید به عنوان یک سند حکمرانی تعریف کرد.

وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم تاکید دارد که  بودجه کنونی نه تخصیص منابع را بهینه کرده و نه آمایش سرزمین را به دنبال داشته است و در نتیجه بودجه به محل کشمکش و لابی نمایندگان و وزرا برای بخشی نگری شده است.

دکتر حسینی اصلاح ساختاری در بودجه نویسی کشور را مهمترین‌اولویت کمیسیون‌دانست و تصریح کرد با این‌ اقدام‌ نمایندگان چشم انداز بودجه کشور برای سالهای آینده دوشن و دقیق می شود.

وی گفت اداره کمیسیون جز بر مبنای همدلی و هم‌افزایی و استقرار نمایندگان در حوزه های کارشناسی تخصصی خود، ممکن نیست و هدف اصلی کمیسیون رعایت این مهم است.

حسینی نظارت را مهمترین اصل و وظیفه نمایندگان‌کمیسیون دانست و تصریح کرد حضور نمایندگان مسلط ومجرب و  کارآزموده در مناصب کمیسیون و شوراهای اقتصادی و برنامه ریزی ، به اعمال وظیفه نظارتی مجلس کمک بسیاری خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.